אני מניחה שאצל רובכם, רק המחשבה על לעשות תכנון שנה קדימה מכווצת אתכם,
קל וחומר תכנון פיננסי
בדיוק השבוע עשיתי תכנון לשנה החדשה, תוך כדי התכנון הבנתי שיש לי כאן שיטת עבודה מאוד פשוטה להגדיל הכנסות, שאני בקלות יכולה להעביר אליכם ושבקלות תוכלו גם לאמץ. כך נולד הרעיון לפוסט הזה.
אני מאמינה שאם תקראו את הדרך שבה אני עושה את התכנון ובאמצעותו גם יוצרת אפשרות להגדיל הכנסות תראו שהשד ממש לא נורא ואפילו תרצו להקדיש לזה שעה של עבודה (גג שעתיים!).
מה שאני אוהבת בשיטה הזו, שהיא משלבת אספקטים אימוניים (התבוננות, בחירה, אמונה, הכשרת התודעה,יצירת מציאות וכו'), ביחד עם צעדים ניהוליים פשוטים ומעשיים מאוד.
רוב בעלי המקצוע העצמאיים שמגיעים אלי לאימון עסקי מציבים מטרה, להגדיל את הכנסותיהם.
כשאני שואלת כמה אתם רוצים להרוויח, כמעט תמיד התשובה היא לפי הסכום החודשי אליו הם רוצים להגיע.
זו אחת המלכודות השכיחות ביותר!!!
ולמה מלכודת?
כי האפשרות שלנו להשפיע על גובה ההכנסות בהקשר שנתי הרבה יותר גדולה.
התכנון של הגידול בהכנסות, מאפשר לנו לתכנן את הפעילות שלנו, איזה שירותים אנחנו רוצים לקדם יותר, איזה פחות, איפה להשקיע יותר משאבים ואנרגיה, מה אנחנו מעריכים שיניב לנו יותר תוצאות, איפה יש פוטנציאל גדול יותר, מה נדרש לעשות בכיוון וכמובן לוקח בחשבון גם מה אני הכי אוהבת ורוצה לעשות .
בסופו של דבר, זה מבהיר על מה נתמקד בשיווק ובהתפתחות המקצועית וגוזר את תוכנית העבודה.
סביר להניח שבחודשים הראשונים ליישום ההחלטות יהיו יותר השקעות ועדיין לא נראה שינוי גדול בתוצאות, אבל לאחר מכן, כשהתשתיות השיווקיות תהיינה מוכנות, התוצאות תגענה וההכנסות יגדלו ברמה שנתית וגם כמובן הממוצע החודשי.
וחוץ מזה, כשאנחנו עצמאיים, מבחינה חשבונאית, הרשויות מודדות את ההכנסות וההוצאות בסיכום שנתי. אנחנו נדרשים להגיש בסוף השנה דו"ח רווח והפסד ולפיו נקבע שיעור מס ההכנסה וביטוח לאומי, שנדרש לשלם.
זו גם הדרך שאנחנו אמורים למדוד את העסק שלנו.
מעבר לכך, אם ניקח בחשבון את החגים נראה שבעצם מדובר ב-10 חודשי עבודה בלבד. יש חודשים יותר רווחיים ויש חודשים שפחות ולכן ההכנסה החודשית רלוונטית רק אם היא נגזרת ממוצע שנתי.
אז בואו ניגש לעבודה!
בואו חשבו רגע על הסכום השנתי שאתם רוצים להרוויח (זה בסדר להכפיל את ההכנסה החודשית הרצויה ב-12).
עכשיו אדגים לכם תהליך של התבוננות ותכנון שעשיתי בעסק שלי:
שלב ראשון להגדיר את גובה ההכנסות הרצוי בשנה הבאה
נגיד שעניתי לעצמי שאני רוצה להגיע ל- 300,000 ש"ח
*הכנסות ברוטו לפני מע"מ
עכשיו התבוננות:
העסק שלי מוכר שלושה שירותים עיקריים:
הרצאות, סדנאות חד פעמיות ומתמשכות, ואימון אישי.
1. אני אתחיל מלבדוק בבדיקת כמה סה"כ הכנסות היו לי בשנה הקודמת וגם איזה אחוז היה לכל אחד מהשירותים הללו בהכנסות של השנה הקודמת.
2. בשלב הבא אנסה להרכיב פאזל שבו אחלק את ה-300K (ההכנסות הרצויות) לשלושת השירותים. כמה אני רוצה שכל אחד מהשירותים הללו יכניס לי השנה גם על בסיס שנה שעברה + לפי מה שאני רוצה לקדם השנה.
למשל בשנה שעברה רוב הכנסותיי הגיעו מאימון אישי והשנה אני רוצה לשים יותר פוקוס על הרצאות, כחלק מההתפתחות המקצועית והעסקית שלי.
עכשיו זה הזמן וזו גם ההזדמנות לעצור ולשאול את עצמכם, מה תהיה מבחינתכם התפתחות מקצועית השנה, כדי שנוכל לתרגם אותה גם לכסף.
במקרה שלי, בחרתי להשאיר את ההכנסות מאימון באותו גובה ואני רוצה ליצור את הגידול דווקא מהרצאות.
לגבי סדנאות אני בוחרת שהגידול יהיה טבעי. יותר ויותר אנשים נחשפים אלי ובאופן טבעי אני יכולה לראות שעם השנים יש יותר הזמנות לסדנאות ולכן אני סומכת על מה שהיה ומניחה שזה גם מה שיהיה. כמו כן, בתחום הזה אני עובדת בשת"פ עם עסק אחר שמזמין אותי מעת לעת להנחות סדנאות שהוא זה שגם משווק אותן, ולכן מבחינתי יצרתי את הסיסטם שעובד עבורי ואני יכולה לסמוך עליו לפי נתוני העבר שהוא יגדל במעט בלי שאצטרך להשקיע בו.
אין כמובן ודאות שמה שהיה הוא שיהיה, אבל המילה "ודאות" היא מראש לא אמורה להיות בלקסיקון של עצמאיים
זו פשוט הנחת העבודה שלי.
יתכן גם שאחשוב על שירותים נוספים שמעניין אותי להציע.
למשל השנה אני רוצה לערוך כנסים וזה יהיה משהו חדש שאני אשקיע בו. היות ואני יודעת שזה תהליך של יצירת יש מאין, אני יודעת שייקח זמן לקדם את זה ותהיינה השקעות כספיות שאצטרך להשקיע כדי שזה יצא לפועל. לפיכך אני צופה שהכנסות מכנסים יגיעו בעיקר בחצי השני של השנה אבל בהחלט עשויות להשפיע באופן משמעותי על הממוצע החודשי.
גם לגבי הרצאות, כדי להפיק תוצאות חדשות אני נדרשת לחשוב על דרך חדשה כי מה שעשיתי עד היום הניב את התוצאות שאליהן הגעתי. אם אני רוצה תוצאות חדשות אני נדרשת לחשוב על דרך חדשה להשיג אותן.
אחרי שיצרנו את הפאזל החדש לשנה החדשה, ועדכנו אותו לגבי השירותים הישנים והחדשים וכמה אנחנו רוצים להרוויח מכל שירות
3. נשאל מה נדרש לקדם כדי שזה יצא לפועל.
עכשיו נדרשת חשיבה אסטרטגית.
למשל אצלי, אני מעריכה ששיווק אינטנסיבי יותר באינטרנט לגבי הרצאות יכול לתת תוצאות טובות יותר. אני אוכל באמצעות האינטרנט להיחשף לאנשים שמחפשים הרצאות, שלא מכירים אותי (עד היום הזמינו אותי להרצאות רק מפה לאוזן).
בדקתי במערכת של גוגל אדוורדס, בכלי שנקרא "מילות מפתח" כמה אנשים מחפשים את המילה הרצאות בחודש ואיזה עוד מילות מפתח יש בתחום ובחנתי אם ההשערה שלי נכונה.
בדקתי וראיתי שיש פוטנציאל. אכן הרבה מאוד אנשים מחפשים הרצאות דרך גוגל.
כעת אני צריכה ליצור דף נחיתה לכל אחת מההרצאות שלי ולהשקיע בקמפיין ממומן בגוגל כדי לשווק אותן.
מתוך התשובה הזו נגזרות רשימה של משימות וגם מיומנויות חדשות שאצטרך לרכוש כדי ליישם את זה.
כמו כן, נגזרות ההשקעות שאדרש להשקיע השנה בפיתוח עסקי. שימו לב, "פיתוח עסקי" זה כן חלק מהלקסיקון של עצמאיים
למשל,
א. ללמוד ליצור דפי נחיתה
ב. ללמוד איך לנהל קמפיין בגוגל
ג. ליצור סרטון וידאו כדי לשבץ בדפי הנחיתה
ד. כדי ליצור סרטון עלי להזמין צלם לאחת ההרצאות שלי
ה. אם כרגע אין לי הרצאה מוזמנת אזום אחת כזו (אפילו ללא תגמול)
ו. לקחת מנטור לנושא של שיווק באינטרנט שילמד אותי את כל הדברים ויחשוב איתי יחד על מה יהיה נכון עבורי.
*אפשר לעשות את זה גם דרך ההדרכות החינמיות שמוצעות באינטרנט אבל מבחינתי זמן = כסף ואם אני רוצה שהדברים יקרו בקצב מהיר ובצורה אפקטיבית, עדיף לי לשלם למישהו שיכול לחסוך לי גם זמן וגם לחסוך לי טעויות בדרך.
בד"כ, כשאנחנו מאמינים שההשקעה תחזור לנו ותתורגם להכנסות יותר קל למצוא את מקורות המימון.
כשאני מסתכלת על ההכנסות שאני רוצה להשיג מהרצאות אני יכולה לקבל החלטות לגבי כמה אני מוכנה להשקיע בזה. במיוחד כשמדובר במשהו שאני רוצה להתניע. ברור לי שהתנעה דורשת הכי הרבה "דלק".
הגעתי למסקנה שאני מוכנה להשקיע 10% מההכנסות שאני רוצה ליצור.
שימו לב, את ההחלטה מקבלים לפי הצפי, לפי מה שאני מאמינה שאני יכולה ליצור.
כפי שאתם בטח שמים לב, אני מאמינה שאמונה יוצרת תוצאות. ואתם?
ועוד אני מאמינה, שכלוקחים סיכונים, שמשקיעים ועושים השתדלות על סמך האמונה מגדילים עוד יותר את הסיכוי שהתוצאות תהיינה בהתאם.
גם לגבי הרצאות אני אעריך שייקח לי זמן להשיג תוצאות חדשות ולכן אחשב את הגידול בהכנסות מהרצאות באופן הדרגתי מבעוד 3 חודשים. החל מאפריל אצפה שכל חודש יהיה גידול שנראה לי סביר.
מה שאומר שכדאי מאוד להכין צפי הכנסות שנתי, שלוקח בחשבון את תוצאות העבר, שעליהן סביר להניח שאפשר לסמוך וגם את הגידול הרצוי.
4. עכשיו בואו נחזור לצפי ההכנסות שלנו ונעדכן אותו אחרי שהחלטנו כמה אנחנו הולכים להשקיע השנה בפיתוח העסקי והמקצועי שלנו.
אם רציתי להכניס בשנה הבאה 300K, אני צריכה להוסיף ל- 300K את גובה ההשקעות שהחלטתי עליהן ושוב לעדכן את כל הפאזל (צריכה להגדיל את צפי ההכנסות) .
אני בעצם יכולה לראות ש-6 הרצאות נוספות מחזירות לי את כל ההשקעה בפיתוח עסקי השנה.
חשוב לזכור, שהתוצאות של מה שאני אקדם השנה תשפענה בודאי גם על התוצאות בשנים הבאות, כך שזו גם השקעה לטווח ארוך.
ואחרון חביב!
התכנון שנה קדימה חייב להיעשות בהקשר רחב יותר ולהיגזר מהחזון שלי, מהשליחות שלי, מההתפתחות המקצועית שאני רוצה לעשות במהלך השנים, מהמטרות ארוכות הטווח וקצרות הטווח.
אם אלו לא בהירים לכם, שווה לקחת צעד אחורה וליצור לגביהם בהירות.
מאחלת לכולנו שנה של חדוות יצירה, השקעות מניבות ותוצאות יוצאות דופן
באהבה
שרית

צרו קשר עוד היום לתיאום שיחת אימון טלפונית
ראשונית ללא התחייבות 054-4727207
תאמו עימי עוד היום שיחת אימון טלפונית
ראשונית ללא התחייבות 054-4727207
להשתמע,
שרית אמיתי – מאמנת עסקית בכירה – See more at: http://www.sarit-amitay.co.il/article.php?id=211#sthash.OW3gg8i4.dpuf