שרית אמיתי | אימון עסקי, הרצאות
  • אימונים עסקיים
    • אימון עסקי לאנשי עסקים
    • אימון עסקי למנהלים בכירים
    • אימון עסקי למנהלים בדרג ביניים
    • אימון עסקי לעצמאיים
  • הגישה האימונית שלי
  • הרצאות
    • ענווה כעוצמה עסקית
    • ניהול זמן
    • התנהלות כספית
  • מאמרים
  • פודקאסט
  • בלוג
  • סרטונים
  • אודות
    • מהתקשורת
  • קשר
  • אימונים עסקיים
    • אימון עסקי לאנשי עסקים
    • אימון עסקי למנהלים בכירים
    • אימון עסקי למנהלים בדרג ביניים
    • אימון עסקי לעצמאיים
  • הגישה האימונית שלי
  • הרצאות
    • ענווה כעוצמה עסקית
    • ניהול זמן
    • התנהלות כספית
  • מאמרים
  • פודקאסט
  • בלוג
  • סרטונים
  • אודות
    • מהתקשורת
  • קשר
שרית אמיתי | אימון עסקי, הרצאות
  • אימונים עסקיים
    • אימון עסקי לאנשי עסקים
    • אימון עסקי למנהלים בכירים
    • אימון עסקי למנהלים בדרג ביניים
    • אימון עסקי לעצמאיים
  • הגישה האימונית שלי
  • הרצאות
    • ענווה כעוצמה עסקית
    • ניהול זמן
    • התנהלות כספית
  • מאמרים
  • פודקאסט
  • בלוג
  • סרטונים
  • אודות
    • מהתקשורת
  • קשר
  • אימונים עסקיים
    • אימון עסקי לאנשי עסקים
    • אימון עסקי למנהלים בכירים
    • אימון עסקי למנהלים בדרג ביניים
    • אימון עסקי לעצמאיים
  • הגישה האימונית שלי
  • הרצאות
    • ענווה כעוצמה עסקית
    • ניהול זמן
    • התנהלות כספית
  • מאמרים
  • פודקאסט
  • בלוג
  • סרטונים
  • אודות
    • מהתקשורת
  • קשר

כלי יעיל להתמודדות עם דחיינות בלי צורך במשמעת עצמית

08/31/2016

מי לא מכיר את התופעה הזו של משימות מסוג מסוים ששוב ושוב נדחות עד שאין ברירה וחייבים לבצען.

בדרך, עד שהן מתבצעות אנו חווים ימים ושעות של הלקאה עצמית, כעס, רגשות אשם ואכזבה מעצמנו,
או במילה אחת – סבל.

כמי שמאמינה שאנשים מחויבים לחיים שלהם ורוצים להתקדם ולממש את מטרותיהם, הנחת העבודה שלי היא שאנחנו לא סתם דוחים.
יש כאן משהו שאנחנו מרוויחים.

כולנו מונעים על ידי שני כוחות:     

  • רצון לעונג
  • והימנעות מכאב.

ברור לנו שכשנבצע את המשימה נחוש עונג.
נהיה מרוצים מעצמנו, שעשינו וי.

יש שני סוגי עונג:

  • עונג בעת ביצוע המשימה (דברים שבד"כ אנחנו לא דוחים כי נהנים לעשות),
  • ועונג מהתוצאה של המשימה (כמו למשל בית נקי),

אבל מה, התפיסה שלנו את המשימה כרוכה כנראה בכאב שממנו אנחנו מנסים להימנע.

דוגמה:

יש לי קושי עם כל מה שקשור בטכנולוגיה ומחשב.
התקנתי תוכנה חדשה להנהלת חשבונות והייתי צריכה ללמוד לעבוד איתה.
דחיתי שוב ושוב את הוצאת החשבוניות ללקוחות.
יכולתי לכעוס על עצמי שאני לא בסדר ושזה לא תקין.

זו ברירת המחדל שמובילה אותנו רק לסבל.
אני שוב ושוב אפנה למשמעת העצמית שלי ושוב ושוב אתאכזב שאני לא עושה.

 אבל כמי שמנוסה בעניין שאלתי את עצמי:

"מותק, ממה את נמנעת?"
מהו הדבר שאותו את לא רוצה לפגוש?

יש בנק של רגשות אותם לא נרצה לפגוש:

  • אכזבה (מאחר או מעצמי)
  • מבוכה
  • דחייה
  • בושה
  • השפלה
  • חוסר אונים
  • רגשות אשם
  • ביקורת

במקרה שלי, הבנתי שמדובר בכך שאני לא רוצה להרגיש חסרת אונים.
הרגש הזה מוכר לי מהפעמים הקודמות בהן למדתי לתפעל תוכנה חדשה.

אז החלפתי את ההגדרה "דחיינית" ל- "נמנעת"
ועכשיו אפשר לבוא ממקום חומל ולשאול את עצמי שתי שאלות חשובות נוספות:

1. "יקירה, תזכירי לי למה חשוב לך לעשות את זה?"

השאלה מכוונת אותנו לערך שחשוב לנו לשמור עליו באמצעות המשימה, במקרה שלי – סדר וארגון.

יקירה – כדי להדגיש שאני באה ממקום חומל, שמבין שיש כאן קושי.

2. מותק, מה יעזור לך להתמודד עם המשימה? מה יהיה הדבר הקטן שיקדם אותך?

לכל אחד מאתנו יש מה שעוזר לו במצבים שקשים לו רגשית: רשימות, תזכורות, נשימות ועוד.

במקרה שלי, הייתי רק צריכה תמיכה טכנית און ליין, כשאני מוציאה את החשבונית הראשונה.
מישהו שייתן לי יד (וירטואלית) וישמור שאני לא עושה טעות.

תמיד יש איזשהו צעד קטן וראשוני, שיכול לקדם את המשימה.
במקרה שלי זה היה טלפון לתמיכה הטכנית ובקשה ישירה:

"אני פעם ראשונה עובדת עם התוכנה וזקוקה שמישהו ילווה אותי.
אין לי זמן וחשק לעבור על סרטוני ההדרכה הנפלאים שלכם
תוכלי להיות איתי כמה דקות?"

זהו. נגמר. עשיתי זאת.

כמה שעות וימים של הלקאה עצמית שיכולתי לחסוך.
כמה אנרגיה שמשתחררת כשמשהו מפחיד מתבצע.

תחום נפוץ שבו נפגוש את ההימנעויות שלנו הוא כסף.

  • נמנעים מלהיכנס לחשבון הבנק לראות את העו"ש?
  • נמנעים מלהזכיר ללקוחות שהם צריכים לשלם?
  • נמנעים מלבקש את מה שמגיע לכם?
  • נמנעים מלהכין תקציב, לנהל תזרים?
  • נמנעים מלבדוק מה הרווחתם החודש/השנה?
  • והרשימה עוד ארוכה.

התחילו בשאילת שאלות:
מוזמנים לשאול את עצמכם – ממה אני נמנע/ת?
לבחור את אחת האופציות (או נוספות):
דחייה, רגשות אשמה, בושה, השפלה, ביקורת, חוסר אונים.
ולקבל את זה שאתם אנושיים וכל בן אנוש מעדיף להימנע מלחוש את אחד מהרגשות הללו.

לדאבוננו, ההימנעות מכאב תמיד תנצח את הרצון בעונג.

לכן , כשאני גם רוצה לקדם משהו וגם נמנעת מלהרגיש כאב תמיד אגן על עצמי מאותו כאב עד שאגיע למצב שבו יהיה כאב גדול יותר שיגבר על זה.
למשל אם אמשיך לדחות את הוצאת החשבוניות, עלולים לתפוס אותי ממס הכנסה או שהלקוחות יכולים לכעוס עלי ויצטבר לי כזה בלאגן, שלא אדע מאיפה בכלל להתחיל….

אנחנו לא רוצים להגיע למצב שכאב גדול יותר יניע אותנו.

הגיע הזמן להחליף את הצ'יפ במוח

לשנות את ברירת המחדל
לוותר על ביקורת עצמית
ולהכניס קצת חמלה לחיינו.

אנחנו לא מכונות ולא מבצעים פקודות על אוטומט.
אנחנו בני אדם,לכולנו יש פחדים
לכולנו יש רגשות שלא נרצה בשום אופן להרגיש כי חווינו בעבר את כאבן.

בכל פעם שתיתקלו בקושי – התחילו לשאול את עצמכם שאלות
לאט לאט אתם תגלו איך בעזרת התשובות המשימה תושלם בקלילות.

בהצלחה,

שרית

 

 

 

 

 

 

 

« הקודם
הבא »
תגובה אחת
  1. שמעון 09/01/2016 בשעה 14:59 הגב

    שרית היקרה, תודה רבה!
    מדהים מה שכתבת. עושה חשק להתחיל לעבוד עם זה.
    יש לך אפשרות לשתף את התרשים כתמונה, ויותר בגדול?

השארת תגובה

ביטול

  • שרית אמיתי - 054-4727207

7 טיפים למנהל בתפקיד חדש

הירשמו כאן וקבלו את המאמר - "7 טיפים להצלחה בתפקיד ניהולי חדש" ובהמשך מאמרים וסרטונים נוספים שיעזרו לכם להצליח.

לקוחות ממליצים

שרית אמיתי אימנה ועדיין מאמנת אותי. במשך שלושה חודשים נפגשנו כל שבוע כאשר אני מחכה לפגישות בכליון עיניים. שרית היא מקצוענית בכל רמח אבריה והפגישות איתה גרמו לי ללמוד קודם כל על עצמי ואיך להתנהל במצבים מורכבים ביום יום. התוצאות לא אחרו לבוא. קודמתי בעבודה ושיניתי גישה ישנה ב״גרסא״ חדשה ומעודכנת יותר. שרית לאורך כל האימון ידעה לכוון אותי לתוצאה הטובה ביותר עבורי ולפעמים זה הרגיש כאילו היא מכירה אותי ואת החברה בה אני עובד כבר שנים. לכל הספקנים לגבי תהליך האימון העסקי, ממליץ בחום על שרית שתשבור לכם את המיתוס הזה
רן אלמוגSVP, General Manager Japan
Sarit Amitay has been my business coach for almost 2 years now. as a CEO and owner of a marketing agency who's always running around urgent issues and actual projects i needed someone to help me focus on the "big things" and leave room for planning and strategy. Sarit is just the right person for that! i have managed to do concrete business plans, target specific topics and prioritize my everyday activties so much better. It is an ongoing pleasure to have her as my mentor! highly recommended!
Sharon IsraelOwner and Co-Ceo, Xtra mile
I had the assistance of Sarit during a break in my career where I did not know where I was heading. Sarit was very sharp, yet supportive and loving. Exactly waht I nedded at that time ! I would recommend her as a coach for sure and will address her myself whenever needed.
Galia GatSenior ERP & CRM Projects Manager
הקודם
הבא
פוסטים אחרונים
  • #סיפור_אחד_בשבוע מספר 29 – זה הזמן להכיר את חכמת הביצית
  • #סיפור_אחד_בשבוע – מספר 28 – איך להתעמת בלי להיות כוחני?
  • #סיפור_אחד_בשבוע – מספר 27 – גאיה לומדת לסמן מחדש את הגבולות שלה
  • #סיפור_אחד_בשבוע – מספר 26 – איך זה יכול להיות שנועה מפחדת להצליח?
  • #סיפור_אחד_בשבוע – מה עדיף להיות, מנהלת מוערכת או מנהלת אהובה? – 18/12/20

נעים להכיר

שמי שרית אמיתי ויש לי עסק של אימון מאז ינואר 2005. אני מאמנת עסקית בכירה, מרצה, מנחת סדנאות וסופרווזורית למאמנים

החזון שלי הוא עולם בו אנשים בוחרים עיסוק מקצועי מתוך אהבה, הנאה ותחושת שליחות, מביאים את תרומתם הייחודית לעולם ויוצרים רווחה כלכלית בחייהם.

Linkedin
Facebook

אימונים והרצאות

  • אימון לאנשי עסקים
  • אימון למנהלים בכירים
  • אימון לעצמאיים
  • הרצאה - ענווה כעוצמה עסקית
  • הרצאה - ניהול זמן
  • הרצאה - התנהלות כספית

טיפים למנהל בתפקיד חדש

הירשמו כאן וקבלו הדרכה מוקלטת, שתסייע לכם להגיע לתוצאות יוצאות דופן בתפקיד החדש תוך פרק זמן קצר

© כל הזכויות שמורות לשרית אמיתי | הרצאות ואימון עסקי sarit-amitay.co.il
Theme by CLASS - WordPress DIY
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס