מזמינה אותך להירשם ולקבל בכל שבוע סיפור מעורר השראה לתיבת המייל שלך

איך להתנתק מהעסק בחופשה?

איך יוצאים לחופשה ברוגע, ומצליחים להתנתק מהעסק?

פעם הייתי יוצאת לחופש כשאני עם הלשון בחוץ,
וחוזרת ממנו קצת מבואסת, בהרגשה שאני זקוקה לעוד יום-יומיים….
זה קצת חיבל בכל הרעיון של חופשה, שהמטרה שלה להפחית את הסטרס ולהטעין אותנו באנרגיה כדי שנחזור עם 'מצברים מלאים'.

היום אני מרגישה שאני ממש מצליחה להגיע אל החופשה הרבה יותר רגועה,
נכנסת די מהר ל'מוד' של חופשה, וגם כשאני חוזרת – אני מצליחה 'להחליק' הרבה יותר בקלות לשגרה שאני מכירה.

אז איך עושים את זה?

אני מתכננת את החופשה מספיק זמן מראש, ושואלת את עצמי שתי שאלות:

  1.      מה יעזור לך להגיע לחופשה בנחת?
  2.      מה יעזור לך להישאר בחופשה עם ראש נקי ולהצליח להתנתק?

מה שעוזר לקראת חופשה (ומבחינתי זה נכון גם בשגרה) – להכניס את כל המשימות לתוך היומן.

  •         לפני החופשה כותבים את כל הדברים שצריך לעשות עבור העסק ועבור הלקוחות.
    לא משאירים 'רשימת משימות', אלא משבצים את הכל ליומן כדי לוודא שבאמת מספיקים לפני הנסיעה.  
    אני למשל דואגת שכל המתאמנים שלי יקבלו שיחת אימון לפני שאני נוסעת.
    ליומן מכניסים לא רק את זמן הפגישה עם הלקוחות, אלא גם את הזמן שבו אני מתקשרת לתאם את הפגישות, את כל מה שאני צריכה לעשות לפני או אחרי הפגישה.
  •         ליומן מכניסים גם את כל מה שצריך לעשות לקראת הנסיעה ולא קשור לעבודה – בין אם זה לדאוג למישהו שיהיה עם הכלבה, לקנות דברים שצריך לפני הנסיעה, להזמין רכב אם צריך, לארוז, לעשות כביסות לפני האריזה…
  •         אם נוכחנו לגלות שבגלל העומס לא תהייה לנו אפשרות להספיק את מה שתכננו לפני החופשה, אנחנו מוצאים פתרון ומתקשרים את המצב מול הלקוח (הרבה יותר טוב מאשר להבין ביום החופשה שלא תספיקו…)
  •         ליומן כדאי להכניס גם פגישות או עבודות עתידיות שאנחנו קובעים לאחרי החופשה.
    אני נוהגת לתאם תמיד את שיחת האימון הבאה, כך שכבר אדע מה אני עושה בשבוע שבו אני חוזרת.
    המלצה נוספת – להשאיר עוד יום אחד ריק או 'דליל' בפעילות שיאפשר לנו 'לנחות'.
  •         גם אם בעסק שלכם אין פגישות עם לקוחות, חשוב להודיע לכל הלקוחות על מועדי החופשה, ובמידה ויש לכם 'מחליף' גם ליידע על מי מחליף אתכם.
    באופן אישי אני מיידעת את המתאמנים שלי שאם יש משהו חריג אפשר להשאיר לי הודעה, ואין לי בעיה להיות בחופש ועדיין לעזור כשצריך אותי. (זה הכל עניין של מינונים).
  •         בכל מה שקשור לפעילות שיווקית – אפשר להכין ולתזמן מראש, ואם אתם גם מעניקים "שירות לקוחות" – אפשר להשתמש באוטומציות עם מענה אוטומטי לשאלות נפוצות. (כמובן שגם זה משהו שצריך להכניס ליומן ולהכין לפני החופשה)

 

חלק מהכיף של החופשה זה לנקות את הראש.

אם "ניקיתי את השולחן" ואין דברים פתוחים, ואני יודעת מה קורה כשאני חוזרת – אז הראש שלי פנוי להנות מהחופשה.

אגב, בעבר הייתי מתכננת את החופשות שלי בקפדנות כפי שאני מתוכננת בעבודה.
עם השנים גיליתי שכיף לי בחופשה דווקא 'לשחרר' את הצורך בלו"ז מוקפד, ומאפשרת לעצמי לזרום אם מה שבא לי.

חופשה נעימה לכל היוצאים לחופש
שרית

 

מזמינה אותך להירשם ולקבל בכל שבוע סיפור מעורר השראה לתיבת המייל שלך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן